About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

31 March 2012

Aku, Dia & Blog

Assalamualaikum...

Baru-baru ni rajin pulak aku update blog. Bukan update je, sekali dengan mengemaskini design blog. Tapi memang selalu macam tu. Bila permulaan sesuatu perkara memang excited, nanti dah lama sikit tak tentu lagi kerajinannya macamane. Hihihi... Nak-nak pulak blog ni kira dah macam satu dimensi baru dalam hidup aku. InsyaAllah akan berkekalan hendaknya. Selalunya bila dah start slow tu sebab aku dah masuk semester baru. Pe'el aku ni kalau dah masuk semester baru memang fokus. Kurang sikit update, tapi setiap hari mesti jenguk punya, insyaAllah. 

Sekarang ni agak free sebab semester ni dah tamat. Sekarang ni nak tunggu internship pulak start minggu depan. Jadi, time-time macam nilah memang sesuai sangat untuk aku bergerak aktif dalam blogging ni. Barulah sekarang aku rajin jenguk blog-blog tutorial yang sangat mudah untuk dipelajari.

Antara blog yang pernah aku ushar ialah blog Cik Tom , tutorial blogspot , Maribinablog , Liyana Lunia.  Terima kasih diatas tutorial-tutorial dan tips berguna daripada mereka. Korang pun boleh try tengok blog diorang sebab huraiannya sangat mudah diikuti dan berkesan. Nak-nak pulak diorang ni tak kedekut ilmu. Banyak pahala diorang dapat bila blogger lain masuk blog diorang dan dapatkan ilmu. Tahniah... :)

Tujuan aku belajar tutorial ni bukan untuk nak mencantikkan blog aku, cuma nak kemaskan blog je. Aku lebih suka bersederhana, tak nak fancy-fancy sangat. Islam pun menggalakkan kita bersederhana dalam setiap perkara. Kalau sumbat macam-macam pun nanti berat pulak blog kita. Orang yang jenguk pun nanti rasa serabut. Betul tak? Yang penting berbalik kepada niat kita nak berblog. Samada kita nak memberi input berguna kepada pembaca, atau nak bermegah-megah? Tanya diri kita semula.

Kenapa korang suka berblogging? Boleh kongsi? ;)



P/S: Blog aku ni takdelah input sangat. Lebih kepada catatan peribadi yang boleh dikongsi kepada umum. Kalau yang baik tu datangnya daripada Allah, kalau ade kekurangan datang daripada diri sendiri. Wallahua'alam.

2 comments:

  1. Harap2 xdelah nnt keluar segala mak nenek sprinkle dari cursor kamu ni...

    ReplyDelete

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...