About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

04 January 2013

Back to school...

Bismillahirrahmanirrahim...

Sebelum ayah hantar pergi kesekolah, ayah pernah berpesan...

"Nanti bila dah duduk dalam kelas... Kawanlah dengan budak-budak kat situ... Nanti tegur kawan yang duduk kat sebelah tu... cakap macam ni... 'Hai, Nama saya Mashitah... Nama awak siapa? Boleh tak kita jadi kawan?' "


Tahun 1996, Sekolah Rendah Kebangsaan Kampung Tunku, Kelas 1 Ros...

Ada seorang awek duduk disebelah aku... Rambut dia panjang... Tinggi sikit dari aku. Hmmm... Aku teringat kata-kata ayah... So, kena cakap la ni?

"Err... Hai, Nama saya Mashitah... Nama awak siapa?"
"Nama saya Nurul Farhanah..."
"Hmm... Boleh tak kita jadi kawan?"
"Boleh..." *senyum*

Nurul Farhanah Binti Md. Fadzil... Sahabat pertama aku sejak menjadi pelajar tahun 1 di SKKT... Dialah sahabat baik aku time sekolah rendah. Harap-harap satu hari nanti Farhanah akan type nama sendiri kat google, pastu kalau dia perasan nama dia tertulis kat blog ni dia akan ingat dan contact aku balik... Aku dah lost contact dengan dia sejak dia berpindah ketika kami darjah 5...


Nota Kaki : Mood back to school sejak anak-anak buah aku masuk belajar tahun baru... huhuh...

2 comments:

  1. Kenangan lama sukar dicari tp manis diingati...semoga kembali bertemu satu hari nanti...teruskan berdoa..

    ReplyDelete

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...