About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

25 November 2012

Kaunter Aduan

Bismillahirrahmanirrahim...


Jalan yang kau pilih, tak semestinya sama dengan jalan yang aku pilih... Destinasi kita berbeza di dunia... Di Akhirat siapa tahu? Tunjukkan aku ke jalan yang lurus...


Aku ni bukan jenis yang kuat mengadu... Nak cerita kat orang everything... Dari kecik aku tak dididik untuk mengadu. Masa aku muda-muda dulu (Ececeh!) manelah aku pandai nak mengadu domba kat Mak... Pasal kalau aku mengadu nanti, aku kena marah balik... Hohoho... Seriously, aku bukan anak bongsu yang dimanjakan... Sebab tu lah agaknya hati aku keras sikit... Hohoho lagi... (Raya Krismas nak dekat kan?)

Pendek kata banyak yang dipendam la... Jarang sekali nak mengadu kat member atau family sekalipun... Aku malas sebenarnya... Malas untuk mintak attention... Tapi kalau ada tu maybe benda yang aku tak boleh pendam, lebih baik luahkan saje... Luahkan hanya untuk meringankan beban yang ada di hati... Tapi luahan aku hanya kepada insan-insan yang terpilih sahaja... Ewah, kelas kau Mash! Tak pun, kalau aku mengadu pun mungkin kat orang yang aku sayang... Sebab nak mintak attention la kan... Huahuahua... Itu je la kekdahnye...

Mungkin atas sebab itu, aku lebih suka meluahkan apa yang aku rasa melalui lukisan dan penulisan... Yep... Aku pernah ada diary... Aku jugak ada menulis blog ( Hok ni yang boleh diceritakan jelah...)... Kalau nak lebih private, dalam Microsoft Word... Tapi siap letak password... Supaya orang tak boleh baca... Kalau aku lupe password? Hancurrr!! Hahaha...

Jadi, blog ini juga salah satu medium untuk meluahkan perasaan. Mungkin banyak perkara aku tulis kat sini. Kalau ada yang tak boleh terima, tak payahlah susah-susah klik link blog ni. Kalau ada yang suka, aku lebih bahagia... Heeee...

Aku tak boleh bayangkan, kalau hari-hari aku dok mengadu kat member aku... Mesti member aku tensi sebab asyik nak dengar aku punye cerita... Agak-agak diorang mesti boleh bukak kaunter aduan... Hihihi... Jadi, untuk tidak ingin menyusahkan orang lain aku pilih untuk tidak banyak bercerita... Sebab member aku ada life jugak... Diorang pun ada masalah jugak... Nanti bertambah pulak masalah diorang... Setiap orang ada masalah... Kalau masalah tu kecik, aku rasa tak perlu untuk aku layankan atau panjang-panjangkan... 

Fikirkan Allah itu lebih Besar berbanding masalah kita... Allah S.W.T. akan sentiasa mendengar keluh kesah kita... So, kembalilah pada Dia... Insha Allah kita akan lebih bahagia...


*Rindu kat Kak Lila... :')

(Selepas aku tulis ni... Tetiba dapat SMS dari Kak Lila... Ya Allah, dia boleh baca apa yang ada dalam hati aku ke??)



*kenangan awal tahun 2012


"Kenapa ni Mash?" Tanya Hakim, adik Kak Lila yang 2 tahun lebih tua daripada aku.
"Takde ape-ape..."
"Betul ni? Nampak sedih je... Kalau ade problem bagi tau la..."
"Betul... Takde ape..."
"Kau tau tak, Kak Lila kata ape dengan aku?" 
Kak Lila? Aku diam... Tunggu butir-butir kata daripada Hakim.
"Dia pesan kat aku, suruh tengok-tengokkan kau... Dia cakap... Mash tu selalu sorang-sorang, selalu sedih... Tolong dia, tengok-tengokkan dia..."

Aku tersentuh... Kak Lila masih ingat kat aku walaupun kami jauh... Aku happy dan terharu mendengar kata-kata Hakim... Walaupun Kak Lila jauh, dia masih fikirkan pasal aku... Aku tak nak dia susah hati disebabkan aku...

Aku takkan lupa peristiwa ini... Peristiwa masa aku masih tingkatan 3...





nota kaki : Kaunter aduan aku time form 1 adalah Kak Lila... :')... Tapi sekarang aku pilih untuk tidak bersedih... Sebab aku tak nak orang yang aku sayang susah hati disebabkan aku... 

2 comments:

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...