About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

08 September 2012

Dejavu di Broga Hill

Assalamualaikum...


"Bukan senang nak memujuk diri untuk bertahan, kekadang tu ada la 'syaitan-syaitan' yang cuba melemahkan iman dan semangat aku dalam hidup ni"

Pada entri yang lepas aku pernah rancang nak coretkan pengalaman aku mendaki Bukit Broga atau lebih bajet omputihnye dengan nama 'Broga Hill'. Alhamdulillah, setelah lama ku pendam sebuah duka perasaan ini, akhirnya aku berpeluang merasai sendiri pengalaman berada di puncak Broga... Ok, berangan macam dah sampai Gunung Everest pulak... Hihihi... Sebenarnya semata-mata nak lepas gian sebab dah lama tak berkecimpung dalam arena mendaki gunung... Bilalah agaknya peluang tu datang lagi eh? Kena contact Cikgu Zul selalu nih! Hahah...

Watak-watak dalam 'drama' 'Dejavu di Broga Hill' ini ialah Mash, Chot, Shuk, Sharul dan Yana... Tapi kalau refer pada plot & sinopsis, dipertengahan cerita, Yana gagal tiba dipuncak Broga atas sebab-sebab tertentu... Maka, yang berjaya meneruskan perjalanan tinggallah kami berempat... It's ok Yana, pengalaman pertama yang sangat baik! Keep it up! Heee...


Sharul, Yana, Mash, Chot & Shuk


Babak pertama... Ikut sini...


The survivors... Hehehe...

Semut banyak... Berwarna-warni...

Oranglah... Bukan semut!

Cari helikopter kot-kot boleh tumpang balik nanti...

Puncak Pertama...

MRM was here! Hehe...


Akhirnya... Puncak yang sebenar-benarnya!

Turun pulokkk! Terasa diriku tinggi daripada model catwalk... Heheh...

Urusan Aizat Amdan 


Ni nak habaq mai... Mase nak turun ke kaki bukit tu, tetiba terserempak dengan Aizat! Woot... woot... Sempat jugak la paksa beliau nyanyi barang 2,3 lagu sampai habis... Hahaha... Kejam tak? Hehe... Tipu je... Mane boleh free-free nak dengar suara dia secara 'live'... Koman-koman pun mesti kena bayar beribu-riban ye dak? Malangnya, dalam dompet aku takde pulak duit berkepuk-kepuk... Habuk ada le... Hehe... Aku syak beliau tengah shooting untuk rancangan beliau kat Astro tu... 


Nampak tak wajah ku yang happy tak terkata tu? Gile tak happy? Hehehe...


Mesti ada yang terfikir, best sangat ke mendaki bukit/gunung ni? Buat penat badan je... Tido kat rumah lagi best... Bagi aku la, minat aku ni demi nak mencabar diri aku sendiri. Nak tengok sejauh mana ketahanan fizikal dan mental aku... Bukan senang nak memujuk diri untuk bertahan, kekadang tu ada la 'syaitan-syaitan' yang cuba melemahkan iman dan semangat aku dalam hidup ni. Selain itu, aku nak rasa sendiri perasaan bila dah ada kat atas... Seronok ke? Best tak? Kadang-kadang, bila dah ada kat atas terasa diri dah bagus... Rasa dah power sangatla kan? Tapi ingat, siapa yang memberi kita peluang untuk menikmati pemandangan kat atas tu? Bila fikirkan balik, diri ni rasa kecik je di samping-Nya... Macam semut... Macam anak semut la senang cerita... Bila berjaya sampai kat puncak Broga, aku rasa bersyukur dan kagum dengan ciptaan Allah S.W.T. Samalah macam bila berada kat puncak Brinchang, Nuang, Bunga Buah, Ledang & Tahan...

Thanks to Chot, Shuk, Sharul dan Yana... Kalau diorang takde, tak dapat jugak aku jejak Broga ni. Almaklumlah, sejak study ni dah jarang jumpa 'geng-geng' mendaki ni... hik! ^^



Nota Kaki : Siapa nak pergi mendaki gunung mana-mana tu please ajak aku! Hehehe...

2 comments:

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...