About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

22 July 2012

Marhaban Ya Ramadhan

Assalamaulaikum,

Mengikut kalendar islam, hari ini ialah 3 Ramadhan tahun 1433 H. Maknanya sudah masuk hari kedua kita berpuasa. Jadi, belum terlambat agaknya untuk aku mengucapkan Selamat Berpuasa kepada keluarga, saudara-mara, sahabat handai dan kepada semua umat islam diseluruh dunia... 

Alhamdulillah... Aku bersyukur kerana masih berkesempatan untuk menjalani ibadah puasa pada tahun ini. Istimewanya Ramadhan tahun ni ialah kebetulan, aku sedang cuti semester. Jadi, dapatlah aku memberi perhatian sepenuhnya terhadap ibadah sepanjang bulan ni. Dah takda assignment nak buat dan dah takda perkara keduniaan nak difikirkan... Inilah masanya untuk lebih mendekatkan diri dengan Allah S.W.T. Heeee... Seronoknya! Barulah rasa excited nak sambut puasa... Lagipun ini sahaja bulan yang menawarkan ganjaran yang berlipat ganda untuk setiap amalan kita... Gila tak excited?? Hihihi...


"Heee... mari kita gelak sama dia... Kui...kui..kui.."


Jika kebanyakkan member aku suka akan lagu "Harapan Ramadhan" nyanyian Man Bai, sempena Ramadhan yang mulia ini mari kita dengarkan lagu kegemaran aku sejak kecik lagi dan menghayati mesej-mesej dakwah yang ingin disampaikan oleh kumpulan Brothers...



My all time favourite Ramadhan Song! Hehehew...



Nota Kaki : Sama-sama kita beramal ibadah dengan seikhlas hati hanya keranaNya...

2 comments:

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...