About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

13 May 2012

Hingga Akhir Pasti

" I... Love... You!"
" How much? "
" More than you can't imagine! "
" Tipu! "
" Betul... I'll do anything for you... Even die for you... "
" That's really sweet, but that only happens in the movies "


Hingga Akhir Pasti - Innuendo

#DamnIt'sTrue! 

Memang betul... Best betul kalau ada yang betul-betul sanggup buat apa sahaja untuk kita. Banyaknya perkataan betul diulang... Tapi kebanyakkannya tak betul! Manusia selalu sangat menabur kata-kata indah dan janji untuk menarik minat dan memujuk manusia yang lain. Sweet stalker Talker... Sayangnya hanya sedap didengar ditelinga saja. Buktinya takde. Janji yang selalu manusia tak dapat tunaikan. Janji tinggal janji. Kata-kata janji dibuat demi memperoleh kepercayaan juga sebagai harapan kepada orang lain. Sakitnya bila kepercayaan yang kita berikan dengan mudahnya diperkotak-katikkan.

Jika benar dia sanggup buat apa sahaja demi kamu, Sanggupkah dia berdepan dengan ibu-bapa kamu dan meminta kebenaran untuk bertemu dengan kamu? Bolehkan dia menjaga maruah dan aurat kamu? Benarkah dia boleh berjanji bahawa dia akan menjaga batas pergaulan ketika bersama-sama kamu?

Bersemangatlah! Janji Allah tetap ada... Satu-satunya janji yang ditepati. Dia sudah janjikan Syurga kepada yang taat, dan Neraka kepada yang ingkar. Demi memperolehi janji itu kita hanya perlu mencari-Nya dan mendekatkan diri padaNya... Jangan mengharapkan janji manusia yang penuh dusta. 



*Yes, it only happens in the movies… I rather believe that the true love only comes from Allah S.W.T. Look for the person who loves Allah more than he loves you, you will gain more than you can't imagine!

Don't makes me speak in english! Heh!




Nota kaki : Kata-kata manis biasanya ilmu dari Syaitan. Bisikannya mampu menggugat imanmu. Hati-hati ye! Love songs are no longer be my favourite...

0 Orang Pinjamkan Nota:

Post a Comment

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...