About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

05 June 2013

Rindu bertandang lagi...

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum... Hari ni aku amik MC, pasal demam selesema. Tak bestnya bila demam ni badan jadi lemah. Asyik nak baring je! Konon tak larat nak bergerak, selera makan takde. Kadang-kadang tu sebab psychology je. Sebenarnya badan boleh je gerak, cuma minda kita macam sibuk hasut badan kata   yang kita ni sakit, lemah badan... So, jangan banyak sangat buat aktiviti! Ceh... Nak salahkan siapa tu? Hahaha... Semuanya terletak kat diri sendiri...

Memang hari ni aku selalu baring... Tak semangat je. Tapi bila time lunch, aku makan macam hari-hari biasa. Lagipun minda aku cuba bagi nasihat positif kat badan. "Kalau ko tak makan, nanti lapar... Bila lapar, badan jadi lemah... So, baik ko makan!" Jadi, badan aku termakan nasihat si minda aku tu tadi. Lalu aku pun makan dengan berselera. Ahh... Tak payah nak poyo sangat! Time tu memang aku tengah lapar, ditambah pula sebab lauk yang dihidangkan Mak sangat menyelerakan... Huahuahua... 

Gila! Siapa tak berselera kalau ada lauk pucuk paku masak lemak, ayam masak kicap, kacang boto goreng dan sambal kicap?? Haaaa... Aku syak korang yang baca ni pun mesti kecur liur kan?? Hahaha... Gasak! (Masalahnya kat sini, ada ke yang baca nota usang aku ni?" Teeetttt!!). Okay, abaikan!

Lagi satu kalau dah demam, badan jadi lemah, aku ada something unnatural yang terjadi bila jadi camni. Aku akan teringat balik peristiwa-peristiwa kat sekolah menengah. Aku dapat rasakan 'aura' atau suasana pada waktu itu. Pelik, tapi benar! Hahaha... Maybe sebab walaupun aku demam, aku akan tetap datang ke sekolah. Jarang sangat aku ponteng sebabkan demam! Boleh dikira dengan sebelah jari je kot kalau ada... So, mungkin sebab itu... Aku syak jelah! Haha...

Paling aku tak boleh lupa, ada suatu hari aku pakai sweater pergi ke sekolah. Awal juga aku datang. Dengan muka yang merah, mata steam tak hengat... Tapi degil jugak nak datang... Gasak la ko Mash! Hahaha... Boring kot duduk umah kan? Lagipun bila datang sekolah, mesti banyak bergerak... Bila dah banyak bergerak, peluh yang panas tu pun keluar... Automatik demam semakin kebah... Cantik tak teori aku tu? Hahaahancurrrr...

Dengan bersweater hoody, aku datang sekolah... Dah la masa tu ada kelas ganti je sebab ada SPM. So, tak penting pun kalau datang sekolah. Setakat nak penuhkan kedatangan je. Hari tu jugak aku ada tolong cikgu disiplin aku buat 'marking'. Subjek Pendidikan Seni. Aku ikut Cikgu Rahimy ke bilik disiplin... Bilik yang menggerunkan bagi pelajar-pelajar lain, tapi tidak pada aku! hehehe... Kalau tak buat salah buat apa nak takut kan? Ecececeh... Tapi sampai kat situ jelah aku ingat... Peristiwa lain dah jadi samar-samar. Mungkin banyak benda yang patut aku lupakan? ;)

Sebenarnya aku takde topik sangat nak tulis nota kali ni. Cuma nak melepaskan rindu. Tu yang saja merapu pasal demam! Tapi part demam selesema tu memang aku sedang alami... Doakan aku cepat sembuh ye kawan-kawan! Jika demam ini untuk menghapuskan dosa-dosaku, aku redha... ;)


Nota Kaki : Banyak je peristiwa yang berlaku masa demam... Tapi yang ini paling diingati... PEACE!


0 Orang Pinjamkan Nota:

Post a Comment

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...