About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

02 May 2012

Ada Ubi Ada Batas, Ada Ubi Ada Bookmark...

Assalamualaikum...

Hari ni nak share pasal minat dan inpirasi aku dalam bidang Illustrasi dan design... Hehehe... Baru-baru ni aku ada beli bookmark dari Ubi! Bookmark limited edition. Mungkin bagi korang benda ni biasa. Even aku sendiri pun boleh buat bookmark sendiri. Tapi disebabkan tukang buat bookmark ni ialah seorang yang aku kagumi dan jugak sebab aku minat sangat karya-karya yang dihasilkan beliau, jadi tak jadi salah untuk aku support beliau dengan membeli bookmark ni. :)

Siapakah Ubi? Oh, ya... Beliau seorang kartunis dan Illustrator yang pernah berkhidmat di Majalah Ujang start tahun 1994 - 2002. Antara karya-karya yang berjaya menarik minat pembaca Ujang pada dahulu kala ialah Budak Hostel, Aku, Dia & Volkswagen, IN, Skoolastik dan Aku, dia & Test.

Aku mengikuti perkembangan career beliau sejak sekolah rendah lagi. Sampai brader Ubi ni pun dah naik muak tengok Friendster/Facebook/twitter updates dari aku... Hahahahah... Malang betul Ubi layan peminat yang banyak cengkadak macam aku ni... :P



Cari nama tersembunyi!


Kepada sesiapa yang membeli bookmark ni dengan lebih awal (100 pembeli terawal) dapat autograf dari Ubi. Jadi tanpa melengahkan masa, aku pun dengan pantasnya membeli bookmark ni dengan harapan dapat autograf dari Ubi... Itulah bukti 'kejayaan' aku tu... Hehehe...  Rasa terharu sebab Ubi siap letak autograf aku dalam website dan twitter beliau... Peminat setia katanye....

Yay... Tolonglah jeles kejap! :P


Ubi kata dia nak bagi autograf gambar IN pulak, sebab aku dah pernah dapat autograf pertama yang ada gambar Ubi...




Kepada yang berminat nak dapatkan bookmark ni bolelah beli kat SINI! Kot-kot sempat lagi nak dapat autograf! XD

*Budak Hostel dan Aku, Dia & Test kini boleh dibaca secara percuma di laman web Kartunis Ubi . Download je! *wink2*


P/S : "Aku tak kisah kalau kau nak pergi, sebab aku tau satu hari nanti aku pasti akan lalui peristiwa ini... Tapi kalau kau nak pergi sekalipun, sekurang-kurangnya ucapkanlah selamat tinggal......!!!" - Ubi (Aku, Dia & Volswagen)

0 Orang Pinjamkan Nota:

Post a Comment

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...