About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

15 July 2014

Miss me?... Not!

Assalamualaikum...

Waahh... banyaknye habuk! Huhuhu... Lama dah tak menyelak helaian nota Mashi ni... huhu... Apo nak jadi ni? Mujurlah hari ni tetibe terasa rindu nak menaip. Bersyukur sangat sebab ada cuti Nuzul Quran ni... Dapat juga masa nak berehat dan membuat aktiviti yang berfaedah dirumah... Alhamdulillah...

Rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada semua yang 'tersinggah' kat blog ni... Itupun kalo ade.. Hahah... Hari ni bertarikh 15 Julai 2014 bersamaan 17 Ramadhan... Dah setengah bulan sebelum nak masuk Syawal... Alhamdulillah... ^^

Bila dikira-kira berapa lama aku tinggalkan blog ni agak-agak dah 6 bulan tak sentuh! Dahsyat juga ye? Apa yang telah berlaku ni? Dah lupa diri ke? Huhuhu... Anyways... Sebenarnya maca-macam cerita yang terjadi sepanjang 'kehilangan' diriku didalam blog ni. Cuma aku je yang malas nak menaip... Mungkin juga faktor ke'busy'an aku sejak masuk kerja baru awal tahun ni menjadikan aku kekurangan masa untuk menulis... Mungkin juga sebab aku dah ada tempat untuk meluahkan perasaan? Hahaha... Ecececehh... Poyo! Tapi, seriously memang busy sampi takde mood nak log in blogger. Ditambah-tambah dengan membuat persiapan menjelang hari bahagia...?? Poyo lagi! Hahaha...

So, tujuan hari ini aku mula kembali ni untuk menebus 'dosa'  aku yang telah meminggirkan nota milik aku sendiri yakni 'Ini Nota Mashi'...

The Story Starting from here....

1) Kerja Baru
Sepertimana yang telah diceritakan didalam entri yang lalu, aku telah bertukar opis yang lebih dekat dengan rumah Mak dan Ayah... Memang dekat sangat, tak tipu! Dari rumah ke opis dengan berjalan kaki mengambil masa kira-kira 10 minit... Tengok jugaklah cara aku berjalan... Kalau macam malas-malas ke, atau sesaja jalan macam Cik Mala janda berhias, boleh la sampi dalam 15 minit. Tapi biasanya memang aku jalan laju je... So, 10 minit jela masa yang diambil untuk sampi ke opis... Itulah kelebihan yang aku dapat bila dah tukar tempat kerja. Sebelum ni jauh sangat sampai ke Ampang nuuu...

Tapi bila dah ade perkara yang best, mesti ada jugak benda yang tak best! Kat tempat baru ni lebih stress dan kena banyak Overtime.. Huhuhu... Kerja pun bertimbun gaklah... Cuma sekarang aku redha dan bersyukur... Walaupun balik lewat malam, tapi rumah aku dekat... Takdelah risau atau gelisah bila hari dah gelap... Kalo tak berani balik malam-malam, aku masih boleh mintak tolong abang aku amik kat opis... Haaaa... Ape de hal kan? Rilek je... :)

Kenangan ketika di majlis 'Annual Dinner' bersama team Advertising & Visual di
Hotel Royal Chulan.

The Ladies... ^^

Peace!

Bersama Diva La Dibah Noor... ^_^

Pertandingan Bowling inter staff... Dapat juara dalam 12 Orang pemain!
Hahaha... Yang sangat tak sangka... Main macam ape pun boleh menang...
Alhamdulillah nasib menyebelahi aku.. :)


2) Persiapan Kawen
  • Kad Kawen... Check!
  • Baju nikah & Baju Majlis... Check!
  • Katering... Check!
  • Photographer... Check!
  • Lokasi Nikah & Sanding... Check!
  • Make Up... Check!
  • Medical Check Up... Check! (Alhamdulillah, sihat sejahtera! ^^v)
  • Hantaran... Belum Complete... huhuk
  • Goodie bags... Not Yet!
  • Bla...blaa... bla... 
Kad Kawen & Boutique Hunting... Bersama Mimi & Mr Jay

Adik-beradik tengah pilih Kad Kawen... Almaklumlah nak buat kenduri
sekali 3 pasang... Haaa... Power tak?


Melangkah kaki ke Pameran Pengantin di Shah Alam Convention Centre...
Rambang mata uoollsss...


3) Lain-lain Aktiviti
Menjalani kehidupan yang biasa... Ada naik dan ada yang turun... Ada happy, ada yang kurang happy... Sekarang ni banyak fikir untuk mempersiapkan diri memasuki alam baru... Kena ada fokus dan goal... Apa-apa pun perancangan tu kena ada... If fail to plan, then you plan to fail... 

Classmate ku sudah berkahwin... Tahniah Syairah & Suami...

Mari kita imbas kenangan dulu kala... Hahah...


Meneroka Bukit Gasing bersama Kausyar... Kat dengan rumah je ni! Haha...

Panjat punya panjat, sampi juga ke menara gading... heheh...

I was here bebeh...

Acah-acah tabik hormat...


Haaa... Tu jelah ceritanya... Huhuhu... Yang penting kita enjoy! Hehehe... Baiklah kawan-kawan, sampi sini saje tenaga aku nak menaip dibulan puasa ni... Hahah... Insha Allah aku akan cuba merajinkan diri untuk menulis lagi ye... Doakan... Hehehe...

Selamat Berpuasa... Selamat berbuka puasa... dan selamat bertarawikh di surau dan masjid...

Wallahualam...

nota kaki : Hari ni nak berbuka dengan En. Tunang... kbai!


0 Orang Pinjamkan Nota:

Post a Comment

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...