About Me

My photo
Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum... Namaku Mashitah Othman. I will always be the follower of Allah S.W.T. and Rasulullah S.A.W... Menulis itu salah satu hobi dan minat. Sekadar berkongsi pendapat dan perasaan. #Cerkon itu ialah 'Cerita Kontot' macam Cerpen ( Cerita Pendek )...

22 April 2012

Binatang kesayangan Rasulullah...

Situasi 1 : Bersin

Mash : Aaaachumm...!!
En. Izham : Hahaha... Mash bersin macam kucing!

Situasi 2 : Gerakan mata yang tajam

Ada suatu hari tu, En. Izham ( Lecturer ) nak sakat aku la... Tapi tak ingat pasal apa... Cuma yang aku ingat, dia gerakkan barang dia ke kiri dan ke kanan, atas ke bawah. Secara spontan mata aku mengekori gerakan barang yang dialihkannya mengikut kelajuan alihan. Kepala aku pun ikut bergerak jugak! Tak pasal pasal-pasal beliau ketawa... " Hahaha... Mash macam kucing!"




Situasi 3 : Tangan yang pantas menangkap

Roomate aku kata aku macam kucing sebab dia cakap macam ni.... " Hahaha... Ko tau tak cara ko ni macam kucing yang kat dalam Youtube tu? Yang dia main dengan printer tu... Lawak la... "
* Tapi sayangnya aku tak ingat peristiwa apa sampai dia cakap aku macam tu...






Situasi 4 : Birthday Wishes (Facebook)

Mash : Happy birthday En. Peejoy! ( Lecturer photography )
En. Peejoy : Thanks kucing hitam!
*Setelah lama tak jumpa ingat lagi dia pasal aku ni yek... Untuk pengetahuan, aku pernah cucuk thumbdrive aku kat laptop beliau. Nama thumbdrive aku tu 'BlackCat'. Sejak hari tu dia panggil kucing hitam... hahah

Situasi 5 : Chatting YM

Mash : Kenal tak ni?
Alien ( Bukan nama sebenar ) : Kenal... 
Mash : Sape?
Alien : Kucing
Mash : Yeke? Kucing mane pandai YM
Alien : Ye kucing yang boleh YM
*Kucing pulak dia panggil kite? Adoiyai!


Yes, aku memang suka kucing. Tapi takdelah sampai nak terikut pe'el kucing. Kalau sekali orang cakap aku tak heran sangat. Masalahnya banyak kali jugak orang kata aku macam kucing. Yang ni pun senarai situasi yang aku ingat je. Yang aku tak ingat tak kira lagi tu... Hihihi...

Tak sama pun! *Konmas 2010


Anyways, kalau si kucing ialah binatang kesayangan Rasulullah, aku pun teringin sangat menjadi 'ikhwan' yang disayangi Rasulullah jugak. Korang nak tak? Kalau nak, ikutlah sunnah dan ajaran Baginda. Sempena memperingati kekasih Allah ini, marilah selawat keatas junjungan Rasulullah S.A.W... Semoga kita memperoleh syafaatnya di Akhirat kelak. Amin.

P/S: Ada satu hari tu aku terfikir... Aku nak hilangkan 'Si Itam' dalam diri aku... Tapi tak boleh... Si Itam takkan boleh bertukar jadi putih. Si Itam cuma boleh berubah menjadi sesuci hati Si Putih... It's what's on inside that counts, not the outside!

0 Orang Pinjamkan Nota:

Post a Comment

Pecah Kaca Retak Simen,
Sudah Baca Harap Komen.

Kata-kata melambangkan peribadi,
Komen ikhlas anda amatlah dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...